Дороги, які ми вибираємо

"Ех дорога, пил та туман ...
Холоди, тривоги та степовій бур'ян "

1Цій пісні вже понад півстоліття. Біжить час, біжать дороги ... Змінюються люди, змінюються країни, змінюються і дороги. І не влаштовують нас, громадян України, що проголосила Європейський шлях (чит. Дорогу) розвитку, пил, холоду і тривоги старих розбитих безгоспних і недоглянутих доріг. Чи не влаштовують вони і директора, голови правління «Асфальтобетонний завод» Фомічова Володимира Давидовича, давно і очевидно остаточно вибрав свою Дорогу - будувати дороги України. І нам знову, як і рік тому, напередодні свята Дня будівельника було цікаво почути думку цього компетентного професіонала.

Кор .: Володимир Давидович, ось ще один рік позаду і ми знову у Вас. Скажемо чесно: нам приємно і цікаво продовжувати нашу розмову. Зараз вже нікого не здивуєш посиланням на лихоліття, на тягар податкових пресів і т.д. А як у Вас справи, як Вам працюється, як живеться?

В.Ф .: По натурі я оптиміст і завжди вірив у все добре. Так, дійсно, багато хто скаржиться, що в країні багато проблем і т.п. Але якщо сумлінно виконувати свої обов'язки, платити податки, то можна і жити, і працювати. І тут дуже багато залежить від керівника. Якщо керівник уміє правильно налагодити діяльність свого колективу, то і підприємство буде працювати добре.

Кор .: Чи відбулися якісь зміни в штаті вашого заводу за цей рік?

В.Ф .: Кардинальних змін не відбулося. Трохи штат збільшився, але кістяк залишився старий. Ми зараз комп'ютеризували весь завод. У комп'ютерній системі закладена вся інформація. Весь колектив повинен працювати як один добре налагоджений і чітко керований механізм. Тоді в будь-який момент я зможу отримати необхідну мене інформацію і оперативно вплинути на роботу всього заводу або окремої ділянки.

Кор .: А який режим роботи вашого заводу?

В.Ф .: Ми працюємо в три зміни. Наприклад, Поділ ми асфальтували вночі, з десятої вечора і до шостої ранку, тобто вдень завод працював на замовників, а вночі - на цю дорогу.

Кор .: Крім прокладки доріг Ви займаєтеся і їх реконструкцією. А які ще напрямки діяльності заводу?

В.Ф .: У майбутньому хочемо вийти на європейський рівень. Діяльність нашого заводу зараз спрямована на виготовлення нових асфальтобетонів. У себе на території ми поклали експериментальна ділянка - щебенево-мастиковий асфальтобетон. Це нова технологія, яка використовується в Європі. Ми її зараз випробуємо і сподіваємося, що вона приживеться у нас на Україні. Ось, наприклад, на асфальтованій нами Набережно-Лугової вулиці асфальт покладений вже за європейськими стандартами, кращої якості.

Кор .: Від чого все-таки залежить якість асфальтобетонних покриттів доріг: від професіоналізму робітників, від техніки або від якихось інших факторів?

В.Ф .: Дорожники у нас працюють уже на європейській техніці. Це, наприклад, титани-асфальтоукладальники, з вібробрусом і виброплитой, за допомогою яких відбувається стовідсоткове ущільнення асфальту. На сьогоднішній день все залежить від асфальту. Ми почали випускати нові рецепти з модифікованими добавками, застосування яких підвищує міцність асфальту в 3 рази при температурі 50 градусів. Термін експлуатації такої дороги 20 років. Незважаючи на те, що наші асфальтобетонні суміші входять в рамки державних стандартів і всі показники в три рази вище, розсівання виходить не найвищої якості. В Україні немає ще жодного нового змішувача. Тому ми серйозно замислюємося над питанням придбання більш вдосконаленого і сучасного обладнання.

Кор .: Скажіть, за умови покупки нової техніки, дозволяє ваше приміщення, площа зробити майбутню реконструкцію або якісь машини прийдеться прибирати?

В.Ф .: Так, всі умови дозволяють зробити нам реконструкцію.

Кор .: Відомо, що бітуми найбільш важливі для показників стійкості і терміну служби дороги. А хто є постачальниками бітуму для вашого заводу?

В.Ф: Бітум виготовляють на наших українських заводах в таких містах, як Кременчук, Херсон, Одеса. Раніше ми отримували бітум тільки з Кременчука, але, на жаль, його якість бажає кращого. Цього року фахівці корпорації Укравтодор порадили брати бітум з заводів м Мозиря (Білорусь). З цими заводами наш завод успішно співпрацює останні 2 роки. Може бути, тому і дороги стали лучше.Европа славиться своїми автобанами. У нас в країні нічого подібного поки що немає. Правда, планують прокласти справжні західноєвропейські траси, подібні німецьких автобанах. Будувати такі дороги готуються в районах від столиці до Одеси і Харкова, а також від західного кордону до Києва. Про процвітання країни можна судити по її економічному розвитку. Економічний рівень вище, коли в країні розвинене будівництво. Тому напередодні свята Дня будівельника хочеться побажати, щоб Україна була з дорогами дійсно європейського рівня. Наше підприємство прагне до цього і робить все можливе, щоб це бажання стало реальністю. А вашому журналу я бажаю процвітання і творчих успіхів.

Дата: 1 квітня 2002