Зустрічають по одягу ... доріг!

 

1Сувеліченіем кількості автотранспорту зросла і навантаження на дороги. Чи не відрізнялися і раніше якістю, нині, при такій інтенсивності руху, вони просто стогнуть від такої напруженої експлуатації.

Змінилися і вимоги до покриття доріг. Старі ГОСТи на дорожні бітуми не відповідають новим вимогам сучасності - недостатній температурний інтервал, їх низька когезійна міцність і нездатність до зворотних деформацій призводять до утворення колійності, напливів та зсувів, тріщин, вибоїн і ям. Поліпшити якість проїжджої частини доріг можна тільки шляхом збагачення бітуму полімерами. Рецептура суміші і конструкція дорожнього одягу є складними науками, які вимагають до себе особливої ​​уваги. У 1998 р всім керівникам асфальтобетонних підприємств, начальникам облавтодор і керівникам підрядних організацій було рекомендовано з 1999 р застосовувати тільки модифіковані бітуми, що і підштовхнуло ВАТ «Асфальтобетонний завод» до змін.

З 1995 р, очолюваний В. Д. Фомічова - директором і головою правління, завод виробляв асфальтобетонні суміші по 12 рецептам, практично за всіма Державним стандартам. «Придбання нового обладнання для виробництва асфальтобетону на основі модифікованого бітуму, його монтаж і пуско-накладка спричинили за собою значні збитки підприємства, тому що тоді наше дорожнє покриття не знайшло належного попиту. Наш асфальтобетон для доріг Укравтодором не застосовувався. Але ми свідомо йшли на випуск нового покриття для дорожнього будівництва, - розповідає В.Д. Фомічов. Свої витрати на запуск нової технології ми виправдали тільки в цьому році ».

Бітумозмішувальне обладнання, встановлене на заводі, випускається АТ «Кременчугдормаш», має дуже низький рівень автоматизації в порівнянні з аналогічним західним. Для його запуску завод освоїв технологію застосування модифікованих добавок для бітуму, одна з яких - термопласт Елвалой АМ, розроблений фірмою Du Pont. Це дуже ефективна добавка, що підвищує погодостойкость і еластичність, а також термін експлуатації дорожнього покриття. «Наша робота по впровадженню у виробництво термопласта Елвалой АМ, - продовжував директор заводу Фомічов В.Д., - починалася в тісній співпраці з Мозговим Володимиром Васильовичем, який очолює кафедру дорожніх машин Національного університету транспорту. Він був нашим «поводирем» в баченні цього питання, кафедра якого розробила технологічний регламент застосування Елвалоя АМ, навчала наших співробітників, вела лабораторний контроль випробувань.

2Бітуми складають до 15% від обсягу асфальтобетонної суміші. Вони найбільш важливі для показників стійкості і терміну служби дороги. Бітум пов'язує заповнювач з піском, забезпечуючи структурну міцність асфальтобетонної суміші. Добавки бітумів покращують якість асфальтобетонного покриття доріг за такими показниками: Крім цієї добавки, нами були випробувані безліч модифікаторів, включаючи вітчизняні термоеластопласти і термопрімененія опрацьовувався в нашій заводської лабораторії і використовувався на певних об'єктах. Так в 1999 році ми брали участь в реконструкції Національного Спорткомплексу «Олімпійський», де і застосували покриття з добавками, що модифікують німецької фірми «Romex». Незважаючи на якісно більш простий спосіб полімермодіфікаціі асфальту Віскопластом, термопластичних гранулят-полімером, для будівництва міських доріг таке покриття широкого застосування не мало. Спільно з інститутом Дорн були проведені випробування модифікованого бітуму добавками фірми «Шелл», Амстердам (Нідерланди). Ми хотіли застосувати це дорожнє покриття для вул. Хрещатик в 1999 році, коли був її капітальний ремонт, але, на жаль, цю роботу виконали наші конкуренти. Хоча це тільки підштовхнуло нас не зупинятися на досягнутому, а йти далі, застосовувати і освоювати нові технології ».

  •     Довговічність - найважливіший фактор, що привертає замовників.
  •     Надійність. Всі неприємності на дорогах - це ненадійність. Ліквідація ж їх - найперше завдання творців одягу дорожнього полотна.

 

Застосування добавок, що модифікують забезпечує довговічність і надійність наших доріг, збільшуючи термін їх експлуатації в 3 рази. Підвищення ціни цілком виправдано довговічністю. Екологічність застосовуваних добавок перевірена лобараторіямі Америки і Європи і дозволена до застосування для будівництва місцевих доріг.

3Наше українське обладнання настільки елементарно, що ніякого дискомфорту при його експлуатації не викликає. «У відпрацьовану технологічний ланцюжок ми додали кілька ланок, які вписалися в загальний ритм роботи, - закінчує свою розповідь В. Д. Фомічев.- Устаткування це може ще служити двадцять років, але не помінявши його, через пару років ризикуємо мати морально застарілим« вчорашнім днем ». І тому ми зараз активно працюємо з постачальниками над питанням придбання більш сучасного обладнання і нової технології з Європи. І підемо на витрати, взявши кредит, тому що хочемо виробляти дорожнє покриття європейського рівня, адже наше місто - одна зі столиць Європи, гідний і дороги мати відповідної якості. А люди у нас на заводі ініціативні, підтримують і схвалюють впровадження ноу-хау. Наш трудовий колектив розуміє: не можна стояти на місці, треба рухатися вперед - ось запорука успіху. Треба відходити від дешевих технологій і підходити до більш серйозних речей сьогоднішнього дня. А день сьогоднішній диктує застосування нових технологій».

Дата: 18 грудня, 2006